Az alábbi cikkek a Tanító 2019/5. májusi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


MTA–SZTE Természettudomány Tanítása Kutatócsoport: Tanórai keretek között megvalósítható gondolkodásfejlesztő természettudományos foglalkozások
"Talán sikerült bemutatni, hogy milyen módon vezethetõ végig a kísérletező gyermek a tudományos megismerés folyamatán. Mindeközben igyekeztünk szem előtt tartani a korosztály tanulási és gondolkodási sajátosságát és gyermeki játékosságát is, hiszen Einstein szerint »A játék a kutatás legjobb módja«.”
Értékelje cikkünket:
60%
40%

Részletek Gosztonyi Jánosné: Az általános iskola 1–4. osztálya számára készült tanterv újító vonásai* című 1978-ban elhangzott előadásából
"Ebben a jelen korban a társadalom azt várja az iskolától, hogy az ÉLETRE készítse fel a felnövekvő nemzedéket. Az életre felkészítés ma nem is olyan egyszerű követelmény, hiszen tudjuk, hogy milyen hihetetlen tempóban fejlődik a technika és a tudomány.”
Értékelje cikkünket:
0%
100%

Demeter Katalin: A tanulás gazdaságossága
"Gazdaságosabbá válik a tanulási folyamat, ha a feladatokat ilyen szempontból is elemezzük, s nem hagyatkozunk csupán a jó érzékű pedagógusok tapasztalatára, »szimatára«.”
Értékelje cikkünket:
-117%
217%

Koósné Sinkó Judit: Miért nem figyelsz?
"A figyelemfejlesztés nem csak az ADHD-s gyermek számára fontos, hiszen a figyelem a megismerés, tapasztalás és a tanulás alapképessége.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csányi Judit: Természettudományos kísérletek kicsiknek
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Magyar Kinga - Petik Ágota - Ruzsa Ágnes: Gombolatok
"Kora tavasszal, amikor közeledik a leendõ elsősökkel való ismerkedési játék, a Kincskereső Iskolában előkerülnek a tanítók féltve őrzött gombosdobozai. Ha már a kezünk ügyében vannak ezek a kincsek, miért is ne játsszunk velük?”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Farkasházi Csilla: Matek-játék 25.
"A készlet elkészíthető például két-két különböző színnel vagy matricával megjelölt fél Kindertojásból, mini, egy deciliteres műanyag pohárkából és bármilyen nagyobb pohárból/bögréből.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Móricz Márk: Kaleidoszkóp - A jéghegy víz alatti része
"Nem jó csak akkor megbeszélni a dolgokat, ha baj van. Ha hozzászoktatjuk a gyereket, hogy megosszák egymással (játék)élményeiket, érzéseiket, akkor természetesebben kezelik a felmerülő konfliktusokat.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Oszoli-Pap Márta: Lehet egy dal, ritmus vagy zaj…
"Gyalogoljunk minél többet az énekórán, járjuk a „mérőt”. Azt gondolnánk, hogy ez olyan könnyű, pedig legtöbbször belesietnek a gyerekek. Minden tanult dalnál körbejárhatjuk a termet, miközben éneklünk.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Mayer Virág: Meg/ér/int a múlt I.
"Örök dilemma, hogy mennyit és főként, hogy mivel dicsérjük a gyermeket. A matrica és a cukorka ajándékozásának kérdése... ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
"Az pedig különösen zavarta, hogy mind a logopédus, mind a fejlesztőpedagógus türelemre, lassabb ütemű haladásra hívta fel a figyelmét!”
Értékelje cikkünket:

Fonyódi Gábor: Detektíviskola - Bringás tolmács
Értékelje cikkünket:
100%
0%