Az alábbi cikkek a Tanító 2018/4. áprilisi számában olvashatók. Az idézetek az érdeklődés felkeltését szolgálják, az értékelés megalapozására önmagukban nem alkalmasak. Módszertani folyóiratunk megrendelhető itt.


Podrácky Judit: Mozaikok – A szülők és az iskola kapcsolatrendszere
"Tapasztalataink szerint azokban az intézményekben, ahol az autoriter viszonyuláson nem sikerül alapvetően változtatni, ott a tanulók egyéni szükségleteire fókuszáló, az aktív tanulói részvételt hatékonyan biztosító pedagógiai módszerek is kevésbé válnak a mindennapi gyakorlat részévé.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Kárpáti Andrea: Moholy-Nagy Vizuális Modulok: szabadság és sokszínűség a vizuális nevelésben
"Moholy-Nagy László és művész-pedagógus társainak pedagógiai munkássága arra inspirál, hogy a kísérletezésnek, játéknak, közösségi alkotásnak és problémamegoldásnak bőséges teret engedve működjön együtt pedagógus és tanítvány. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Demeter Katalin és Szegfű Mária: „A magyart is tanulni kell…” (3.) – A három nyúl című verses mese irodalmi és nyelvtani feldolgozása
"Mind az irodalom (olvasás), mind a nyelvtan tanulásához jó szövegek kellenek, s ezek lehetnek azonosak. ”
Értékelje cikkünket:
75%
25%

Magyar Kinga – Petik Ágota – Ruzsa Ágnes: Barangolások az iskolában – Jól emlékszel? Állj fel, nézd meg, válaszolj!
"Miért szeretjük ezeket a tevékenységeket? A gyerekek megszokott környezetéből indulunk ki, mindennapjaik tárgyaival, képeivel „ügyködünk”, számolunk, olvasunk. Felelősségteljes együttműködést kívánnak tanulóinktól. Nagyobb önállóságot kapva megbízhatóbban kell betartaniuk a megbeszélt szabályokat.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Demeter Katalin: Kérdés, feladat, probléma és tervezésük
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Oszoli-Pap Márta: A Meseforgó – interaktív mesejárás
"A Meseforgó lényege, hogy a felolvasott mesébe a gyerekek maguk is belépnek a játék által. Az állomásokon végigjárják a mesehős útját, találkoznak a próbatételekkel (segítő állatokkal), kiállják a próbákat, és a végén elnyerik jutalmukat (a játék örömét).”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Bodzsár Zsuzsa: Hétfőn meghódítottuk Munkácsot! (Avagy, hogyan fűzhetünk fel egy napot egy témára?)
"Aki nem vonódik be igazán a történelmi eseményekbe olvasásórán, lehet, hogy lázba hozza a matematikai probléma, és abból szerez magának információkat. Aki unja a nyelvtanórai igekeresést (ahogy én is), ellenségre szívesen vadászik, hiszen katonaként az a dolga, és 10 évesen mindenki szeretne hős lenni. De ha még mindig nincs velünk a munkácsi várban, tervezhet és elkészíthet egy ágyút, amivel ő is hozzájárul a várvédők dicsőségéhez. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Farkasházi Csilla: Órakezdő ötletek matematikából (14.) – Medve Matek és Nyolcrétű út
"A rejtvényfejtés tevékenységében olyannyira elmélyülhetünk, feloldódhatunk, hogy ezen élmény mellett minden más eltörpül, olyan élvezetes lesz a számunkra, hogy nem akarjuk abbahagyni, azonosulunk a cselekvéssel. Érdemes törekednünk rá, hogy a tanulás során minél gyakrabban megtapasztalhassák tanítványaink ezt az élményt, mely hosszú távon is nagy hatású, mindeközben nemcsak a játékokban, de a tananyagban is jobban elmélyülhetünk. ”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

C. Neményi Eszter: „Nem felmérni! Tanítani!” – Búcsú Oravecz Pálnétól, Jutka nénitől
"Abban a korban tudott előírásokkal, kötött szokásokkal szemben is dönteni a gyerek érdekében, amikor csak a „kötelező” és a „tilos” létezett. A nevelésben társa volt a szülőknek, miközben őket is tanítgatta, formálta. A tanító feladatának nem az ismeretek közlését, hanem a fogalmak kifejlesztését, a gondolatok »kitermelését« tartotta.”
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Csillag Ferenc: Párhuzamos történetek
Értékelje cikkünket:
100%
0%

Fonyódi Gábor: Detektíviskola – Forró nyomon
Értékelje cikkünket:
100%
0%